Kvasice | s něčím co vrčí + CRASH

Holešov ukazoval v pátek odpoledne 4,7 – 7,5 m/s. Na kopci nad Kvasicemi o tom ale nevěděli.

Na kopec jsem donesl letadla pro obě varianty. Bude foukat, bude hodně foukat (balast jsem n..apomněl) i bude málo foukat, či vůbec. Baterky nabité, nálada výborná a celý kopec jen pro mě. Nikdo další s letadlem nebo padáčkáři tady nebyli.

Že byly podmínky slabé, tak jako první přišla na řadu Čejka. Během 50 minutového letu to chtělo vrčet jen 2 minuty. Občas pro získání výšky, občas pro blbinky.

Vítr občas malinko, ale fakt jen malinko zesílil, takže eFka zůstala ležet v trávě. Sirius dostal baterku a letěl. Zábavu jsem si našel. Zkoušel jsem průlety nad svahem – z kopca důle – trochu na rychlosti. Ta rychlost byla přizpůsobena možnostem modelu. I když, poslední dobou se mi zdá, že jsem Siria zbytečně moc šetřil a vydrží víc, než jsem si myslel.

Občas průlet na zádech, občas rychlejší zatáčka, občas průlet nízko nad trávou. SUPER

video: Čejka

video: Sirius

fotky: Rajče

Na neděli je slibovaný JIH. Martin s Olšinou počítá, přidá se někdo další? Budou to asi spíše klidnější podmínky, jako ve středu, tak netřeba se bát. Šlo by to využít i pro první lety na svahu.


O pár dní později na stejném místě, jenom méně radostněji.

video: CRASH

To nelétavé počasí je přece ideální pro opravy. Proč to křáplo? Chyba komunikace mezi mozkem a rukama.


Pondělí 9.9.

Tak jsem vstřebal emoce a je na čase, chca se Síriem zase létat, pustit se do oprav. Odmontoval jsem kužel s vrtulí, kterážto světe div se je v celku. A tím pádem se začal i otáčet motor. Kužel se tou zapichovací čenichovkou (den před crashem pršelo a zem byla měkká) narazil na trup a nešlo s tím otočit. Jupí, motor se točí – jak rukou, tak i elektrikou. Odmontoval jsem ho z trupu a ejhle. Uvnitř motoru (je to V2) s prodlouženým čumákem je šroubek, který tam evidentně nepatří. Naštěstí jsem to na elektriku pustil před odmontováním je trošičku, tak se tomu nic nepřihodilo. Už vím, je to šroubek z kabinky. Pinzeta –  a už je venku. Domeček z kabiny jsem dostal ven až po jeho odřezání. Bowden na směrovku byl k němu přilepený. Odřezal jsem kousek dřeva s tím, že to posléze přilepím. Vyzkoušel jsem všechna serva a ona všechna fungují – zdá se, že bez vylomených zubů. Jen páka na servu na pravém křidélku praskla, ale už jsem ji vyměnil. Kontrola křídel přinesla důležité zjištění. Je to letuschopné – aspoň tedy do zkušebního letu. Něco na křídle zasklím (zdá se, že je uvnitř trochu pohlé s uložením pouzdra spojky křídel. Je to uložené asi jen v polystyrenu, rozkuchávat křídlo se mi nechce – ať tomu ještě více neublížím, tak jsem si říkal, že v tom místě pod balzu stříknu jehlou epoxit a z vrchu to dostane sklo). Pomačkanou náběžku nechám jak je, jen v jednom místě jsem to přelepil lepící páskou – hlavně se z toho nepos..t, že?! K domečku z kabiny jsem přilepil všechny třísky, které jsem v trávě posbíral, ty co jsem nenašel, potřebovat nebudu. Ulomenou špičku trupu (ona je to vlastně celá část před náběžkou), teď už prázdnou, jsem umyl od zbytků hlíny a vteřiňákem nabodoval k trupu. Ejhle, opět to vypadá jako letadlo. Kabinka je nyní taková, tvarově nestálá“ – docela zmuchlaná. Dostala pár kapek řídkého CA a případně dostane zevnitř taky trochu lehkého skla. Však na kabinku se nelétá. ALE, je důležitá jako držák kamery. Výškovku jsem v místě lomu zbavil potahu. Opět to chtělo pár kapek CA. Aby to bylo pevnější, tak to přetáhnu z obou stran třicítkou sklem. Jo a na konec jsem ještě obrousil půlku trupu jakožto přípravu na zítřejší laminování. LiPolka šla samozřejmě hned v den pádu do slaného nálevu a už je i na sběrném dvoře.

Úterý 10.9.

Je čas rozmíchat epoxid. Rozhodl jsem se, že to nejdříve budu laminovat zevnitř. Potom to z venku dobrousím (zevnitř už to bude držet, tak se mi to snad nerozpadne) a nejspíš na 2x to dostane mokrou hadru. V místě původních uhlíkových výztuh jsem dal uhlíkovou pásnici v délce 16cm. Přichytil jsem ji CA a přetáhl sklem. Epoxidu to dostalo tolik, aby mohl zatéct i pod uhlí. Pro dnešek hotovo. Teď to schne.

Středa 11.9.

Obroušená druhá vnější půlka trupu. Je to připravené na lamino.

… blablabla … uběhlo pár dní, spousta jiných činností a ….

Neděle ráno 22.9. | MLKM

Přišel čas … Čeho? Záletu? Letu? Dalšího crashe?

Výsledek? Vypadá to na letu schopné letadlo. Škaredé je to jako noc, ale na to se nelétá. Povrchovku jsem nedělal. Proč taky? Až s tím zase fláknu, tak bych všechny ty plniče a barvy zase musel odbrušovat. To je tam raději nebudu dávat vůbec. První let byl jen asi pěti minutový. Stačilo 3x zapnout motor, popoletět nahoru, dolů, dát rychlejší kroužení na rychlosti na špičce křídla a na zem s tím. Po přistání se to tvářilo, že mu to nevadilo, tak dostal novou silnou baterku, opět kameru na kabinku (teda, kabinka to byla před tím crashem) a už si to uháněl zpátky na nebe. Přemety, výkruty, let na zádech … vše OK. Střihnu z těch záběrů krátké video a dám sem odkaz. No, a to je všechno. Sírius – teď by to možná chtělo přejmenování na Fénixe – už zase létá a to jsem rád.

video: Zálet po opravě

 

  • miniatura_text_full_Sirius_res
  • IMG_20190909_184022 (2)
  • IMG_20190909_184422 (2)
  • IMG_20190909_184841 (2)
  • IMG_20190909_203911 (2)
  • IMG_20190909_203916 (2)
  • IMG_20190909_203923 (2)
  • IMG_20190909_204459 (2)
  • IMG_20190909_204712 (2)
  • IMG_20190909_205319 (2)
  • IMG_20190909_211309 (2)
  • IMG_20190909_211322 (2)
  • IMG_20190909_211330 (2)
  • IMG_20190909_212522 (2)
  • IMG_20190909_213419 (2)
  • IMG_20190909_213738 (2)
  • IMG_20190909_214623 (2)
  • IMG_20190909_234853 (2)
  • IMG_20190910_001028 (2)
  • IMG_20190910_001035 (2)
  • IMG_20190910_142740 (2)
  • IMG_20190921_180432 (2)
  • IMG_20190922_093530 (2)
  • IMG_20190922_093541 (2)
  • IMG_20190922_093549_1 (2)
  • P1700605 (2)
  • P1700607 (2)
  • P1700608 (2)
  • P1700611 (2)
  • P1700617 (2)
  • P1700618 (2)
  • P1700623 (2)
  • P1700624 (2)
  • P1700631 (2)
  • P1700643 (2)
  • P1700645 (2)
  • P1700657 (2)
  • P1700662 (2)
  • IMG_20190903_181653 (2)
  • IMG_20190903_181656 (2)
  • IMG_20190903_181723 (2)
  • IMG_20190903_181910 (2)
  • IMG_20190903_183715 (2)
  • IMG_20190903_183735 (2)
  • IMG_20190904_070939
  • IMG_20190904_072749 (2)
  • IMG_20190904_090107
  • P1650545 (2)
This entry was posted in Nehody, Svah. Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *