První víkend v srpnu se pravidelně „zničeho nic“ sebere neorganizovaná banda lidí, posbírají letadla a zmizí kamsi na Slovensko…. každoročně…. divné. 😀
Letos Mirek slíbil přiobjednat trochu větru, abysme si zalétali… Požadovaná zásilka čerstvého větru sice dorazila ale až v sobotu a ještě trochu navlhlá, ale jinak dobré. 🙂
Předpovědi byly vytrvale nejisté, pokud možno protichůdné, ti, co plánovali přijet už v týdnu často vyměkli a jeli pozděj. Já místo plánované středy jel ve čtvrtek. Cestou sem projel 2 zajímavé průtrže, ale jinak bez následků. Paní na ubytovně prohlásila, že kdyby se lidi ubytovávali jen podle předpovědí, tak mají celé léto prázdno…. tam totiž v týdnu až tak moc nenapršelo. Dobře nám tak.
V pátek sme vykulili na kopec 3 letadla. Foukal severovýchod a ještě zdechle. Létalo se na zadním svahu, ale nosil jen přefukovaný hřbet (kluci si ho označili za nákupní středisko) ale zato celkem spolehlivě. Jenže bez motoru by se tam jeden nedostal, jama shazovala. Letové časy kolem hodiny, s občasnou pomocí motoru. Pozděj se na obzoru vytvořil podezřelý hnus a když postupně začaly mizet i bližší vrcholky, zahájili sme nenápadný ústup. U lanovky jsme minuli odpolední část dorazivších. „Odborným zrakem“ posoudili situaci a po hrdém prohlášení, že nás to mine vyrazili na Zvolen…. pravda, začal se trochu zvedat vítr, což bylo lákavé. No my si už užili, takže příslušný „odborný zrak“ (otupený lehkou natěšeností) zůstal neuposlechnut. Ten den se piloti dělili na ty, co ujeli lanovkou dolů hned, ty co počkali pod střechou u lanovky a ty mokré… 🙂
Sobota byla lepší. Foukal rozumný jihovýchod, který se pozděj mírně otočil na jih. Kromě naší skupinky se ukázali závodníci od F3F. Po úvodní nevrlosti, že mají oficiální tréning a měli to „kdesi“ napsané…. sme se celkem snesli… zejména, když se našel společný nepřítel – padáčkář. 😀 Nevím, jestli ten člověk s kapesníkem nad hlavou tušil co dělá, ale co už. Pořvali sme si na sebe, chlap přežil (a odletěl)… dobré. Nerefili sme ho… naštěstí. Ke kolizi bohužel došo, když se nedopatřením připletla malá konstruční tracy do cesty naloženému f3f (nebo kdo komu)… tracy s půkou křídla skončila ve strži (mělo by být opravitelné), f3f to naštěstí rozdýchalo „jen“ s načatou náběžkou. U různě velkých letadel se špatně odhaduje vzdálenost. (něco bych o tom taky věděl 🙁 ) Po 2. hodině se na obzoru objevily nepříjemnosti a po páteční zkušenosti sme houfně prchli…. večer na radaru bylo vidět, že fras si to přehasil z BB někam na Křižnou a nás trapně minul…. co už, že. Mokrá zkušenost byla ještě v živé paměti. 🙂
Díky přítomnosti F3Fkařů jsem taky osobně poznal původního majitele svého dinga. 🙂 A taky když někdo drze zkoumal ozobanou náběžku mohl sem ukázat prstem „to on“…. ale všeho do času, nové ozobance na sebe jistě nenechají dlouho čekat a pak už to nebude na koho svádět. 😀 Nutno podotknout, že to beru spíš jako poctu, že mám „použitý“ stroj po závodníkovi. 😀 … a taky to pak vyšlo dost levněj než nový. Majitel kabátu po Ferdinandovi taky nevrčí, že je natrhlý, že. 🙂
Nedělní poletování bylo podobné sobotě, akorát od F3F tam zůstalo jen pár lidí…. a padáčkáři. Ale podmínky už byly lepší (pro nás 😀 ), takže se nám tam tak moc nemotali. Odpoledne, když se zase ukázal fras na obzoru provedla úprk pouze většina, ale pár nás tam zůstalo a měli sme pak kopec pro sebe. 🙂 Bohužel i v nedělu sme se prošli několikrát po strži … následky srážky. I uhlík má svoje limity. Co už.
Být součástí záchranné výpravy má jednu výhodu … na tom strmém svahu nikdo nesbíral jahody. 🙂 Na druhou stranu … ani bodláky. 🙄 Když při lezení do kopce člověk co chvílu zapne náhon na všechny 4, nález pupavy nepotěší …. co už. Jen kvůli jahodám bych tam příště určitě nelezl.
Večerní posezení v klubovně se zpětně popisují těžko, ale bývá to přínosné. A veselé. Včetně pušek mušketýrek a pytlů na orangutany. Kdo byl, ví.
To žluté vpravo prý 3dny práce … lehučké, elegantní…. letuschopné. … pozděj z něho vylezlo, že podklady měl z dřívější, mnohem větší verze…. takže tedy půl roku a 3 dny…. ale aj tak. CNC frézka je prostě dobrý kus nábytku, no.
Většina z nás musela v neděli odjet, takže kdo tam vydržel do pondělí je bídák… ale závidíme mu to. 😛
Díky všem, parádní akce.
Pokud byste se tam chtěli vypravit, od září jezdí lanovka jen o víkendech (zase ušetříte). A co vím, cca 4-14.9 mají F3Fkaři „jakési“ mezinárodní závody….. takže za mne předběžně buď konec srpence nebo konec září ještě jednou…. bych chtěl…. moc bych chtěl… 🙄
Super fotky a bezvadný komentář.
Dame to letos jeste jednou, ne? Bude to dietnejsi, lanovka uz v tydnu nepojede, ale aj tak… 🙂
Děkuji za výstižný komentář celé akce a fajné fotky.
Mirek.
Prijemna akce, ja dekuji. 🙂