Jirka s Milanem se pustili do předělávání 15ccm žhavíka na benzin… zvěsti o této činnosti trousili snad celé léto 🙂 , poslední dobou se ukazovali s různě rozpracovanými díly….
Ve středu sem se dostal na hodinku na letiště a v době, kdy sem už měl mizet (kdy jindy, že) se přihrnuli tihle dva a pustili se o díla. O trochu pozěj se ukázal ještě Honza. Fotky mám jen do prvního pokusu o nastartování, i tak sem odjížděl pozdě. Na poprvé to teda nechytlo, ale asi po hodině mi Jirka rozjásaně do telefonu oznamoval, že to jede a podle všeho slušně. 🙂 Tvrdil, že nějaký obrazový materiál k tomu mají, ale jestli to dodá na stránky tak rychle, jak ty fotky z Anglie… no, třeba ho to požduchne. 😀
Jen opravím informaci, jedná se o motor MVVS 15 ccm, původně žhavík. Zpočátku to nejelo, protože hallova sonda byla obráceně. Pak už chytil na první drc a snažil se. Po úpravě předstihu zážehu motor jede pěkně i na volnoběh i na nejvyšší otáčky. Přechody taky supr. Bohužel jsme neměli žádné měření, takže informace o otáčkách, teplotě atd. nemáme. Ale tah velmi slušný a ani po delší době na nejvyšší otáčky se motor neutahoval. Teď už je třeba jen dořešit tlakování nádrže (je tam původní karburátor). Z výfuku to vzhledem k teplotě výfuku moc nefungovalo, hadička se musela stále držet. Tak to budem zkoušet z klikové skříně. Napoprvé ovšem úspěch veliký. Máme další fotky i videa, tak nějak dodáme.
Ok, za ukrivdenych 5ccm se omlouvam, opravil sem. 😀
A aby jsem jsem uzavřel tento dokument a podal důkaz místo slibů že to ale skutečně pěkne jede. Zde je odkaz na video na trubce:
https://youtu.be/uqoSf_8ftJs
Dílo se povedlo k naší všeobecné spokojenosti. Další testy i s měřením atd. Jak píše Jirka proběhnou v brzké době a budeme vás informovat 🙂 Ještě je potřeba vychytat drobnosti. Zatím to vypadá že metylu zvoní zvonec…. 🙂
Dobrý:) Ponk jsem na letišti ještě neviděla:)
je to supr krasne prehody do otáček h.jan
tuto sobotu další test
Kluci šikovní 🙂 vypadá to,že by to vážně mohlo pěkně fungovat!:-)