Osazování a zálet Mini Birda II. díl

Špice s klasickým kuželem pro 3S

Mini Bird osazen a zalétnut – Oba :-). V článku můžete najít detaily osazování trupu a seznam komponent. V prvním díle jsme se blíže podívali na „hrubé“ práce, nicméně trochu broušení a pasování nás ještě čekalo…

Jak už je z pár fotek patrné, trup je rozdělen na 2 části – špice s motorem a zbytek 😀 Špici s motorem jsme měli z 90% hotovou už v minulém díle, takže zbývalo jen nalepit suchý zip a nakrimpovat konektor mezi regulátorem a přijímačem. Nakrimpování se ujal Pelda, který má možnost to udělat v práci (samozřejmě po pracovní době :-)) na stroji. Konektor taky výborně vybral a pořídil Honza. Jedná se o průmyslový konektor značky Molex. Jeho výhody jsou snadné zapojení/rozpojení, jištění proti rozpojení a vysoká kvalita. Taky jsme oproti původnímu záměru pořídili klasické kužely, které narozdíl od turbo nemají vepředu díru, takže nenabírají špínu a sníh (může se lítat už v těchto podmínkách), ale nepouštějí vzduch, takže se motor tak nechladí. Na 3S to je úplně ok, ale na 4S tam bude muset být původní turbo-kužel, aby se motor víc chladil. Stejně jako listy se budou muset vyměnit. Rozměr bude stejný, ale musí se pořídit ještě kvalitnější, aby ty otáčky vydržely.

Ke zbytku trupu bych řekl, že VOP/SOP je řízena dvěma (u Peldy jedním) servy přes kulové čepy a uhlíkové tyčky na serva. Hodně jsme přemýšleli, jak připevníme destičku se servy a příjmačem do trupu a nakonec jsme dali na radu pana Munzara – přilepit sekunďákem. Serva jsme vzali časem ověřené, tak snad nebudeme muset destičku v nejbližších 5ti letech vytahovat, ale když budeme muset, má se zmáčknout trup, který zapruží a sekunďák praskne 🙂 Nejsem příznivcem tohoto řešení, ale tady jsme to vyzkoušeli, tak uvidíme 🙂 Pasování a lepení byla trochu gynekologie, protože destička začíná tuším zhruba 15cm hluboko.

Konektor na serva pro křídlo jsme zalepili přímo do křídla – uspoří se tím místo pro kabely v trupu a líp se to jednomu člověku zapojuje.DSC_1356

Nastavení Mini Birda jsme udělali podle dokumentu, který nám poslal Peťa Bala, čímž mu moc děkuju. Hrozně užitečná byla i rada ohledně těžiště, které máme zatím 70mm a je na seznámení s érem příjemná hodnota, nicméně do budoucna plánujeme těžiště posunout ještě trochu dozadu.

 

Letový projev éra je nezrádný a předvídatelný. Velké plus vidím v jeho agilitě, držení stopy a pevnosti. Mínus zatím jen jedno a to, že ero se trochu propadá v zatáčkách, ALE možná to je rukama nebo těžištěm, nastavením atd. Takže žádné strachy 🙂 Jsem hrozně zvědavý, jak se Birďík bude chovat na svahu, to je jeho primární účel – po nás 🙂 Pelda chce 1KW hotlinera. Přikládám krátké video ze záletu, které jsem natáčel Peldovi, aby viděl jak to chodí nahoru a dolů 😀

Honza už svého taky zalétl 🙂

Seznam komponent:

  • Motor: Mega motor 22/20/3E
  • Regulátor: Jeti Spin Pro 66
  • Akumulátor: 3S 2200mah/ 4S 1800mah
  • Vrtulové listy: 10×6″
  • Serva křídlo: 4x MKS HV6110
  • Serva VOP/SOP: 2x Futaba 3156
  • IMG-20160107-WA0001
  • IMG-20160126-WA0001
  • IMG-20160126-WA0004
  • IMG-20160110-WA0001
  • WP_20160115_002
  • IMG-20160109-WA0003
  • IMG-20160109-WA0001
  • IMG-20160116-WA0002
  • IMG-20160116-WA0001
  • IMG-20160126-WA0007
  • IMG-20160131-WA0004
  • DSCN2561
  • DSC_1339
  • DSC_1352
  • DSC_1356
  • DSC_1361
This entry was posted in Dílna. Bookmark the permalink.