V teple, pod střechou a bez průvanu

… takže v hale. Kde? V Otrokovicích, v Městské sportovní hale. Se mi to tak nějak nachomejtlo.

Odpoledne mi psal Petr Msk., že od 19.30 hod. bude lítat s novým (bazarovým) halákem a že to bude jeho první let. Přece v tom kamaráda nenechám samotného. Nabil jsem baterky jak do foťáku, tak i do letadla. No jo, ale já přece nemám halového speciála. Co s tím? Tak vezmu to nejmenší. Což je v mém případě dvouplošník Ultimate X3 s rozpětím 1 m a váhou, no přesně ani nevím, ale asi někde kolem 3/4 kg a možná ještě kousek +. Haláky mají tak v průměru 120 – 150 g. Takže podle váhy jsem to měl jak těžký halový bombardér.

Petr připravil stroj, postavil se na značku, spustil motor, sevřel patřičné svalové partie ( … třeba zaťal zuby, kdo ví?). Spustil jsem nahrávání … a lítal. Měl sice trochu obavy, ale zároveň i velkou radost.

Hala je fakt veliká, takže se lítá ve dvou současně, každý na své půlce. Myslím, že bylo asi 8 pilotů. Jo a lítá se do 21.00 hod., takže na každého se dostalo. I když ta hoďka a půl hódně rychle uběhla. A dostalo se i na můj halový bombardér. Trochu jsem polítal, hlavně levotočivé zatáčky – točil jsem se tam s tím furt dokola, jak Kača v čepici. Ta váha přece jen potřebuje trochu prostoru a bylo to poprvé. Na letišti s tím taky nelítám bůhvíco, takže to ode mě byla značná drzost, přijít s tím do haly. 2x jsem udělal i výkrut. A už jsem to i opravil (lepidlem).

Petr s tím svým trochu ťukl o zem, ale jen malinko, takže kapka CA to hned spravila a ke konci, že bych s tím svým měl taky něco tentononc, ať v tom třískání o zem není sám, když jsem ho přijel podpořit. A jak řekl, tak se i stalo. Dostal jsem Petra do zaměřovače a … neutekl mi.

Na závěr ale přišlo halové peklo! Všechna letu schopná letadla šla do vzduchu současně. No to vám byl mazec. Halový „kombat“ bez stuh. Na fotkách to není ono, tak jsem z toho střihnul i samostatné krátké video. Ukázalo se, že některá letadla dokonce létala lépe po střetu než před ním, to když se nárazem očesaly přebytečné kusy EPP a letadlo se tak odlehčilo. A v jiném případě se ukázalo, že … to musíte vidět. Do půlky délky křídla odtržené křidélko, které se zkroutilo nahoru a trčelo jak hodně free winglet. A jak to po takovém tunningu létalo? Dle pilota, úplně normálně jako před tím. Rovně, zatáčky, výkrut – nic nebyl problém – a pak si dělejme starosti, aby se to při lepení nového modelu přesně slepilo. Však už je to taková otřepaná fráze, že letadlo má být slepené křivě, aby lítalo pěkně do zatáčky.

A abych nezapomněl. Lítala i nádherná mini (skoro mikro) Lazy Bee. Když byla na druhé straně haly (na šířku), tak nebyla skoro vidět.

Tolik krátké zpravodajství z Baťova.

Zdravím tak tímto všechny piloty, kteří včera v hale létaly. A někdy příště zas!

Fotky: czlusa.rajce

video: Petr – Extra 330

video: průřez večerem

video: Závěrečný hromadný let

video: Ultimate X3 | první let v hale

Fotky 19.2.219: https://czlusa.rajce.idnes.cz/F3P_Otrokovice_19.2.2019/


A ještě omluva k fotkám: Trochu jsem se před 2 dny vrtal ve foťáku a zůstal mi tam nastavený režim makro, který se nastavuje jinde než na horním kolečku 🙁  A než jsem si toho všiml a zjistil, čím to vlastně je, že to tak mizerně fotí a zoomuje jen digitálně, tak uběhlo hodně času a napráskal jsem hodně fotek a podle toho to taky tak vypadá.

  • P1200839 (2)_res
  • P1210033 (2)_res
  • P1210489 (3)_res
  • P1210530 (3)_res
  • P1210151 (2)_res
  • P1210555 (2)_res
  • P1210241 (2)
  • P1210189 (2)_res
This entry was posted in Mimo. Bookmark the permalink.