Konečně na letišti někdo byl….

Tak sem konečně na letišti potkal někoho s letadlem. A že to teda trvalo. 🙂

Potřeboval sem vyzkoušet, jestli to, co sem si vymyslel, bude aspoň trochu použitelné…. vyrazil sem tedy časně, asi kolem 5 odpoledne, na letiště. Dva lidi. CELÍ DVA LIDI. Prima. Honza to zrovna pomalu balil, ale na kus řeči pobyl. Pan Fural poletoval se svými stroji vesele kolem.

Větr nefoukal a dokud svítilo to neekologické slunko, bylo aj teplo.

Nějaký čas sem trávil doma opravama a osazováním druhého trupu Eldoráda. Původní zdánlivě skvělá myšlenka, že narvu 4x 18650 do trubky na balast a v kabině pak bude spousta místa ….se ukázala býti ne zcela správnou, bo v tom okamžiku sem měl na ocase přes 70g, které by v čumáku dovážilo tak čtvrt kila čehokoliv, na což tam nebyl plac….takže tudy ne. Serva sem posunul dozadu a těsně za motor sem nacpal nešťastné baterky (vlezly tam po dvou vedle sebe)… pod ně vlezl, byť nerad, i regl.  Do balastní trubky musel jít přijímač, bo bloncat venku nmohl a jinde už prostě plac nebyl. Su 3mm před doporučeným těžištěm. 🙂 Pohon na zemi bere cca 20A. S ohledem na to, že je tam malá mega s převodovkou  a baterkám by taky asi větší proud nedělal dobře… s ohledem na nedostatek prostoru/chlazení…. 300W musí stačit. Proxima je o pár set gramů lehčí a bere si 400W…že to teda poletí nahoru mnohem pomalej bylo jasné. Otázka dne byla, jestli to bude stačit aspoň na to „nahoru“. Tak po dnešku to vím. Hodit to jde a za minutu vrčení v bezvětří cca 150m…  no zívačka. 🙂 Na nouzové vyplazení z podkopce to stačit bude.

Další pakárnu sem si nadělal, když sem si k bezmotorovým režimům pro normální let a termiku přidal třetí – motor. Plynová páka, pro mne nezvykle, mění funkci. Zkusil sem to…. Ale plánuji to tak nastavit aj pro Proximu, abych si zvykal. Přeci jen plynulá regulace brzd i motoru má něco do sebe. 🙂 Ale těsně u země je to někdy o nervy, než to jednomu dojde… :mrgreen:

Doma na nabíječce sem se dočetl, že 3 minuty vrčení ve vzduchu odpovídají cca 800mAh, takže jednak tam sice nejde trvale 300W… ale zase ta baterka je použitelná bezpečně na 6-7m vrčení s dobrou rezervou… a to i s takto těžkým strojem znamená dost času ve vzduchu i na té rovině, když na to přijde. Časem ubastlím ještě jednu sadu baterek.

Ve vzduchu se to chovalo úplně normálně… asi jako trochu víc naložené Fko v bezvětří…. ale do nejistých podmínek na kopec to bude dobré.

Domů sem odjížděl za svitu toho ekologičtějšího slunka, co sice míň svítí, ale neplýtvá teplem… což bylo taky poznat. 🙂

  • zm.IMG_5710
  • zm.IMG_5711
  • zm.IMG_5712
  • zm.IMG_5715
  • zm.IMG_5720
  • zm.IMG_5723
  • zm.IMG_5724
  • zm.IMG_5737
  • zm.IMG_5741
This entry was posted in Provoz na letišti. Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *