Žabárenský skokan | soutěž elektrovětroňů

A je to tady! Uspořádáme si soutěž elektrovětroňů.

 

 

 

ŽABÁRENSKÝ SKOKAN | 1. soutěž elektrovětroňů bez rozdílů kategorií

TERMÍN: sobota 22.8.2020 nebo neděle dle počasí

ČAS: 10.00 hod. FINÁLNÍ VERZE STARTU

MÍSTO: Modelářské letiště Žabárna

Návrh pravidel či prostě toho, co se budeme snažit všichni nějak dodržet. Je to inspirováno pravidly RCEV


ŽABÁRENSKÝ SKOKAN | 1. soutěž ,,elektro´´větroňů bez rozdílů kategorií

Charakteristika modelů:

– elektrovětroň | je jedno jestli hezký nebo dřevěný, rozpětím malý nebo velký | nebo i jen větroň viz dole

PROTOŽE:

– jedná se o sranda soutěž kamarádů

O CO TEDY PŮJDE?

1. ODSTARTOVAT a nikoho při tom netrefit | max. 30´ běhu motoru | začátek i konec motorového času bude ohlášen. Dosažená výška při max. 30´motorovém letu je omezena na max. 300 m.

2. LETĚT tak, aby ti to neuletělo | stačí letět 4 minuty | však to není zas tak málo, když to musí být bez motoru. Začátek 4 minut počítáme ohlášením konce motorového letu. Konec 4 minut letu bude hlášen v čase 3:30 min | 3:40 min | 3:50 min a po vteřinách do nuly.

3. PŘISTÁT a nerozmetat to na kousky, protože:

a / budeme hodnotit čas přistání

b / budeme hodnotit přesnost přistání

4. PLOCHA LETIŠTĚ 

a / Na přistávací ploše se vyznačí pro každého soutěžícího ve skupině jeden přistávací bod. Vzdálenost mezi nimi je nejméně 15 m

b / Vzletová plocha je kruh o poloměru 3 metry se středem v místě přistávacího bodu

5. BODOVÁNÍ SOUTĚŽNÍHO LETU

Výsledek soutěžního letu se skládá ze součtu bodů za letový čas a bodů za přesnost přistání.

6. BODOVÉ HODNOCENÍ LETOVÉHO ČASU

Za každou celou sekundu letu v pracovního času, je udělen jeden bod do maxima 240 bodů (4 minuty maximum).

7. BONUS ZA PŘESNOST PŘISTÁNÍ

Bonus za přistání se přiděluje podle vzdálenosti špičky modelu od přiděleného přistávacího bodu podle následující tabulky:

Vzdálenost                Body

do 1 m včetně             50

od 1 do 2 m včetně    45

od 2 do 3 m včetně    40

od 3 do 4 m včetně    35

od 4 do 5 m včetně    30

od 5 do 6 m včetně    25

od 6 do 7 m včetně    20

od 7 do 8 m včetně    15

od 8 do 9 m včetně    10

od 9 do 10 m včetně    5

nad 10 m                       0

Bonus za přistání se nepřiděluje, pokud:

a) se přistávající model dotkne soutěžícího, nebo pomocníka kdykoliv před úplným zastavením modelu

b) model přistál po pracovním čase

KAŽDÝ SOUTĚŽÍCÍ stojí u svého přistávacího bodu !!! Ne metry daleko, aby neviděl, kam přistává viz. video ze soutěže

8. PENALIZACE ZA PŘEKROČENÍ PRACOVNÍHO ČASU

Při přelétání pracovního času o více než 30´ je výsledek daného letu anulován. Za každou přelétanou vteřinu se odečítají 2 body.

9. ČASOMĚŘIČ

Každý pilot má v rámci soutěžního letu svého časoměřiče, který zároveň plní roli pomocníka, tzn. Může radit, kde je termika, dává pozor na kolize. Koordinuje přiblížení na přistání, přistání a měří čas přistání.

10. POČET SOUTĚŽNÍCH KOL

To si určíme dle počtu soutěžících. Navrhuji 4-6 kol. Nejhorší výsledek se škrtá.

11. ZÁPIS VÝSLEDKŮ

Výsledky jednotlivých letů/kol si zapisuje každý pilot (s pomocníkem) samostatně do kartičky, kterou dostane při registraci. Po odlétaném posledním kole kartičku odevzdá ke zpracování celkových výsledků. Návrh kartičky viz fotogalerie. Pokud bude odsouhlaseno, tak vytisknu, nastříhám, přivezu. CELKOVÉ VÝSLEDKY z kartiček naťukáme do ntb aby se nám to seřadilo nebo to vybraný dobrovolník udělá ručně 🙂


A TEĎ – pusťme se do diskuze, kdo, co a jak by chtěl vymyslet, uspořádat, poradit, pomoct apod. ZÁKLADNÍ myšlenka je zábava, děláme to pro sebe a s úsměvem 🙂

MODELY: Doopravdy je to bez rozdílu rozpětí, váhy, síly motoru, velikosti a kapacity baterky či typu konstrukce a teď mě napadá. Klidně to může být i kombinace s navijákem/gumicukem – jak se ptal Martin – místo motoru máš 30´na vytažení navijákem/gumicukem. Jasně, naviják letadlo vystřelí do 200 m či výše daleko rychleji, ale pro soutěžní let by se počítal čas (240´) až od uplynutí 30´určených pro motorový let.

Komentáře pod článkem:

Pište, kdo se zúčastníte, protože, když se nikdo nepřihlásí a nezapojí, tak budeme mít ,,PRD“. Buřt párty si taky organizujeme sami, nikdo to za nás neudělá.

 

 

 

  • pohár
  • ŽABÁRENSKÝ SKOKAN_tabulka letů_res
This entry was posted in Akce, Domluva na letani. Bookmark the permalink.

15 Responses to Žabárenský skokan | soutěž elektrovětroňů

  1. lubošš says:

    Jdu do toho. ČAS: přizpůsobím se většině, sobota nebo neděle – i v tomto se přizpůsobím většině a počasí.

    Ještě k organizaci. Spouštěčem AKCE je Luděk. Že snad ještě nemá přístup k psaní článků, tak jsem to po dohodě (ve čtvrtek na letišti) sesmolil já.
    Co budeme potřebovat:
    Papír s nějakou tabulkou, kde zapíšeme výsledky – zajistím, vytvořím.
    Označení přistávacího bodu, tzn. nějaký barevný plastový terčík s velkým hřebíkem pro zapíchnutí do země (4 ks) a měřidlo v délce 10 m (1-4 ks) – to by vyřešil i svinovací metr v délce 5m.

    ODMĚNA: dobrý pocit, radost a vyhlášení výsledků v tomto článku (nebo i věcné ceny, když někdo něco hodí do banku)

  2. mti says:

    No napadla mne jen poznamka – v nedelu nebudem prekazet klukom, co chodi s motoraky… ne vsichni maji vetrone.

  3. Luděk says:

    Ahoj, ještě mne napadlo drobné vylepšení názvu akce – Žabárenský skokan. To by byl hezký titul :-).
    Můžeme doplnit i ceny, třeba by mohl být diplom, to bych zajistil.
    Pokud by někomu připadalo letiště malé, mohli bychom startovat a přistávat po 2 minutách. Tak by byla malá pravděpodobnost srážky při přistání. To je na diskuzi.
    Jinak mám 20 m pásmo, tak ho vezmu. Mám i jedny stopky.
    Na přesném termínu bychom se mohli domluvit ve čtvrtek, kdy bude jasné počasí…
    Mohli bychom opéct i buřty, ale tentokrát by si je donesl každý sám.

  4. Luděk says:

    Mám připomínku k bodu 8. Diskvalifikace při přelétání pracovního času o 5 vteřin mi přijde příliš přísná. Navrhuji povolit přelétání pracovního času o 30 s a za každou přelétanou sekundu odečíst jeden bod. Při přelétání pracovního času o více než 30 s by se hodnotilo příslušné kolo nulou.
    Taky je na zvážení, zda nevytvořit třeba dvě kategorie modelů, podle toho, co se sejde na startu.
    A nakonec, jde o zábavu a legraci, tak to moc nehroťme 🙂

    • mti says:

      Ehm…. nechcu Ti brat iluze. Stranka ma ted „asi“ 50 zobrazeni (ovsem vcetne robotu) a v komentarich reagujeme zatim celi 3. Pokud teda zavedes misto 2 kategorii 3, mas sanci byt nejen na bedne, ale i zvitezit. 😀

      Pokud hodlas vubec hodnotit cas, pak ten limit je vporadku. Holt si Ti, co nemuzou poslat letadlo kolmo dolu a ze 100m byt za 15 sec. na zemi, budou muset vic planovat.

      Drze bych pridaval 20 bodu za letadlo bez brzd a dalsich 50 za „jen“ vyskovku/smerovku… pripadne dalsi podobne. 🙂

      Asi bych nekde zvyraznil, ze je to prvni pokus a az na jeho zaklade se pak muzeme bavit, co upresnit.

  5. lubošš says:

    Změna/úprava názvu – jo, líbí se mi to, změnil jsem to … ale to se hlásit nemusí, to přece každý vidí 🙂
    Dnes v podvečer jsem byl otestovat na letišti pravidla. Testoval jsem s Djangem (letová váha 750 g) a v podstatě bezvětří, případně slabý vánek, takže, bezmotorový let 4 minuty byla zívačka.
    Přistání na čas – trochu vzrůšo s rozpočtem, 3-4x ze 12 pokusů jsem pracovní čas přeletěl, ale do 5 sekund jsem se vlezl. Přistát o 10 sekund dřív před limitem, by ale problém nebyl.
    Přistání na bod – tak to byla fakt zábava. Zvládal jsem to i + – 5 metrů od středu :-), několik pokusů do 1,5 m a několik i do metru, poslední pokud byl na 100% střed. Takže, bude to zábava.
    Pro zajímavost, to zkusím i s Nimbusem (letová váha 3.100 g).
    Pracovní čas + 5´bych fakt nechal. Když nebudeme mít limity, tak to bude lítání jako každé jiné a nemusíme tomu říkat soutěž.
    BONUS za NE klapky, NE křidélka bych nedával. nebuďme předem předpojatí, že je to nevýhoda. Vyzkoušejme co je, uvidíme, jaký dorazí letový park a pak něco měňme. ALE, je to vše o diskuzi.
    Pokud by nás mělo být málo, tak si zalétejme každý s vícero letadly. Vezmu Djanga, Nimbuse a i Čejku (S,V). A pak se uvidí, čím dosáhnu nejlepší výsledky.
    Přidávám odkaz na fotky z tréninku: https://czlusa.rajce.idnes.cz/Django_100_vecerni_trenink/
    Dita zastávala funkci časoměřiče. Hlásit 5´ do konce motorové času je fajn. ALE hlásit 1,5 min. a 1 minutu a potom po 10´ bylo pro mě nezbytné. V posledních 30´ už na moc vymýšlení není moc času, a chce to mít dobrý rozpočet s místem i časem.
    Tolik moje první, dnešní zkušenost. Těším se na tu taškařici.
    Jo a ještě k pravidlům – používání výškoměru/vária je povoleno … přece to nebudeme kuchat z letadel, kór když je to integrované v přijímači 🙂
    ____________________________
    Neděle:
    Nimbus (Reichard) 3,1 kg, letový čas 4 minuty je dostatečný. Přistání na bod je trošku náročnější než s lehoušem Djangem, ale i přesto 1x 5m, 1x 3m, 2x do 2m od středu.
    Čejka (S,V), letový čas 4 minuty je občas na hraně (méně než 20´ před limitem jsem nepřistál). Přistání na bod je … no, výsledky by vypadaly jako zápis not na buben. 2x se jsem byl na hranici 10m, párkrát něco mezi 3-5 m apod.
    fotky: https://czlusa.rajce.idnes.cz/Nimbus_Reichard_Cejka_1967_dopoledni_trenink/

  6. mti says:

    Ok, Luďkovi to v úterý nepasuje, takže ve středu večer bude u Ufíka bojová porada…

  7. Rudolf Brym says:

    Ahoj, jsem tu dnes podruhé, takže za mne žádnej robot. Líbí se mi Vaše parta. Měl bych i připomínky, ale jezdit za Vámi nebudu, proto je nepíši.
    Za mne pravidla RCEV viz parta kolem Vládi Papírnika = Django = taky mám. Zdraví Brno, v mém „kolektivu“ větroně nikoho neberou.

  8. David says:

    Fandím této myšlence, vypadá to na príma akci. Mám jen admirála, tak ho přijdu provětrat.

  9. Luděk says:

    Ahoj,
    vyrobil jsem startovní listinu. Zapište se prosím, ať víme, kolik nás přijde. Zápis je pouze orientační. Můžete samozřejmě přijít i bez něj.
    https://1drv.ms/x/s!AvQ9aPNaVSF_hdVN7mjSnokOaQZyWw?e=8FQOtX

  10. Luďek says:

    Ahoj všem, na dnešní bojové poradě U Fíka se dohodlo několik změn a upřesnění:
    – start bude o hodinu dříve, to je v sobotu 22.8. v 10:00 hodin, 9:30 – 9:45 bude prezentace, v 10:00 hodin bude nástup a v 10:15 první lety,
    – bude se létat po dvojicích, předpoklad je 3-6 kol podle počtu soutěžících,
    – každý bude létat v soutěži pouze s jedním modelem,
    – bude nachystáno 30 buřtů a dřevo na oheň taky zajistíme,
    – parkování bude jako obvykle a bude zakázáno létat nad zaparkovanými auty,
    Snad vyjde počasí a všechni si to užijem…

  11. Luďek says:

    Ještě jsem sestavil jednoduché propozice a upravil jsem pravidla dle dnešní schůzky:
    Odkaz na propozice: https://1drv.ms/w/s!AvQ9aPNaVSF_hdVR_95gPAxrW4Hq7w?e=SOwVD3
    Odkaz na pravidla: https://1drv.ms/w/s!AvQ9aPNaVSF_hdVTbOb1gtUa8uD3nw?e=mkTLZC

  12. David says:

    V sobotu má máma oslavu kulatejch, ale podívat na chvíli bych se moh přijet.Ať vím jak se na příští soutěž vyzbrojit.

    • Luděk says:

      Začínáme dříve, než se původně předpokládalo. Třeba by se zvládlo i několik soutěžních letů…

  13. lubošš says:

    … Začínáme dříve, než se původně předpokládalo. Tak to možná stihnu i odpolední jižák na Olšině 😀

Comments are closed.