Pondělní podvečer pokračoval v duchu předchozích dnů. Létalo se a všem to dělalo radost.
Sobotu a neděli jsem odbyl aktualizací v pátečním příspěvku větou, že se vlastně také létalo, ale fotky nejsou, nebo nebyly dodány. V pondělí jsme se sjeli (tzn. přijeli auty na letiště) až po páté hodině. Stejně nás tam bylo jen pět.
Jirka Hrubeš postavil na start léty osvědčený model akrobata SPEED AIR-40. S letovými výkony modelu, chodem motoru a svými pilotními dovednostmi byl nadšen. Užíval si každou sekundu. A že v jednu chvíli motor začal vlivem drobné nečistoty trochu chraplat, nebo že turbulentní vítr chtěl přistání opepřit, to Jirku nechávalo v klidu a v pohodě.
Honza létal o Orlou. Což o to, létá to pěkně … ale ten zvuk motoru s převodovkou. To zní dost nemocně. Honza udělal upgrade a osadil vrtuli s větším stoupáním. Tak snad bude s výkony spokojený nejen on, ale i regulátor a baterka.
V jednu chvíli si Jirka s SPEED AIRem připadal jak obránce Londýna ve WWII. Pod jižním prahem VPD začal sokolník cvičit svého opeřence a použil k tomu draka. A že je SPEED věrný svému názvu, létá rychle a daleko, tak Jirka měl chvílemi co dělat, aby mu z draka nenadělal dráčky do školky 🙂 … berte to prosím s nadsázkou, ale prý mu to fakt trochu vadilo.
Ten náš sokolník (omlouvám se, jméno nevím, ale je dole v galerii) přijel na trénink až kolem 19.00hod. Draka s návnadou vypustil sice hned u dráhy, ale ve chvíli, kdy natolik fouklo, že se nikomu nechtělo létat. Tak jsme sledovali šikovnost dravce a potom i jeho večeři.
A mezi 19.30 – 20.00hod jsme se rozpustili. Spokojeně jsme si vše sbalili a těšíme se na další letový podvečer. Třeba hned v úterý.
SPEED AIR-40: video 1, video 2, video 3, video 4
Výcvik sokola: video 1, video 2 A takhle to dělají v Brně
ÚTERÝ
Tak teda úterý – trochu tím zamotalo počasí. Chvíli skoro bezvětří, chvíli uragán, chvíli – delší chvíli dešťová přeháňka. Trochu se létalo, ale spíš to byla pavlač.
A jeden přelet nad MLZ.
STŘEDA
Se nesla ve znamení záletu větroně SOLIUS Multiplex. Radim klukům pomáhal s nastavením rádia (Graupner) a seřízením. Jirka byl vrchní, hlavní a jediný zalétávač. Potom už si létal sám majitel, a byl velmi šťastný. Všechny starty proběhly na jedničku a všechna přistání také. Jak to létalo tam nahoře, to se můžete podívat na tomto videu nebo v nezkrácené verzi zde.
Honza s Proximou létal v poklidu vysoko nad Žabárnou (jeden let hlásil 40min). Báječně jsme si zalétali společně, křídlo vedle křídla. Kolem 18.00hod byl silný jižní až jihovýchodní vítr. Výhodou bylo, že nebyl turbulentní. S přibývajícím časem se to úplně uklidnilo. Tak se dalo létat na pohodičku.
Opravená Bellanca (video z havárie) si také skočila jeden let – úspěšný let 🙂
A na závěr trocha inspirace, kam by to focení letadel šlo ještě posunout, když nás ta letadla tak bavííí.
ČTVRTEK
Na večer vše uklidnil vítr, teplota klesla na přijatelnou teplotu a od páté hodiny se to zase začalo sjíždět. Větroně, akrobaty, dnes i RC auto …. i sokolník. Honza si s ORLOU užíval termiku a pomalé průlety pro natočení videa, Petr drandil s akrobatem i Vikingem, Jirka s Egem, „ten nový – já jsem se nezeptal na jméno 🙂 “ opět se Soliusem. A já jsem poletoval s foťákem (letadla zůstala doma). Dnes ŽRALY MUCHY a jiní krvežízniví CHMYZÁCI. Jirka krvácel na předloktí. Z rány vytahoval žihadlo. Spokojenost a nadšení z počasí a létání převládalo nad hladem a žízní. Kolem osmé jsme se pozvolně začali rozpouštět.
Tak co zítra? Sejdeme se kolem páté?
(letadlo mám naložené v autě a baterky nabité – tak už jen to počasí, teď je 11.04hod pátek a obloha se tváří přívětivě)