Po sobotě na Olšině, kdy jsem byl šikovný a nalomil trup na Stingrovi, prostě píchat při přistání do země s naloženým érem není dobrý nápad, jsem se před dalším letovým víkendem pustil do opravy. 🙂
Možná někomu pomůže níže uvedený postup opravy. Kdyby bylo něco nesrozumitelného, tak klidně písněte do komentářů.
1. Trup jsem si na pár místech zafixoval vteřiňákem, abych si při další práci nepohnul s jeho geometrií
2. Důkladně obrousit až do živého, následně stejně důkladně odmastit ( používám líh )
3. Izolepou si olepuji místa, kam mi nesmí zatéct epoxid. Na fotce je vidět, že je to hrana mezi kabinkou a trupem a z druhé strany v cca 1/3 spojky.
4. Prasklinu prosytím epoxidem ( používám tu samou co výrobce L285 ), dávkuji opatrně množství. Stačí když načatý mateiál, který má obvykle jinou barvu, získá barvu neporušeného okolí
5. Na igelitu si prosytím tkaninu. Jako první jsem dával po celém obvodě trupu jednosměrku 180g/m2 ( vlákna po délce trupu ), na to potom přišlo uhlíkové plátno 30g/m2. Na trup přenáším na igelitu, který po přenesení sundávám. Napřed jednosměrku, vše uhladím a zkontroluji jestli je na svém místě a potom uhlíkové plátno. Jak mám na trupu, tak vše ještě jednou uhladím, aby bylo dobře sednuto. Uhlíkové plátno je o pár mm širší než jednosměrka.
6. Opravované místo jsem následně překryl proužkem igelitu, díky tomu bude tkanina krásně lesklá a pokud jsem dal epoxi tak akorát, tak nebudu muset brousit ani stříkat. Igelit jsem následně přiměřeně olepil průsvitnou páskou. Díky tomu se vše pěkně k trupu přitiskne
7. Opravované místo ještě fixuji pomocnými lištami, aby se mi trup někde při schnutí neprohl.
Aby vše bylo čisté, tak je potřeba si hlídat čistotu rukou a nástrojů. Průběžně utírám do papírových kuchyňských utěrek a po práci umývám v lihu. Pokud budu chtít opravené místo opravu hodně zpevnit, tak po vytvrdnutí první opravy, nasoukám místem pro spojku tkaninu ze vnitř. Myslím si, že to bude zbytečné. Pevnost opravovaného místa bude i tak dobrá.
Hm…. muj Dingosek ma takovy obojek taky. Puvodni majitel ho tam zlomil 2x. Pravda se s tim tak nehral, nejspis nekde na zavodech nemel dilnu, cas nebo chut… ale asi to slepil dukladne, bo to zatim drzi… 🙂
Pekna prace.