Proxima… „výměna“

IMG_7783Hm… mohly to být hezké fotky Hostýnek a zamlžených údolí… no dopadlo to jinak a tak sem si postavil druhou Proximu. :-/

Minulý pátek (22.11) bylo celý den krásně… tak sem prchl z práce a vyvezl se (s maminkou a psem) na Bludný. (v duchu oblíbeného „dnes je pěkně, dnes by to šlo“) V údolí byla sice mlha, ale ta tam byla celý den a kopec byl nad ní. Dobré tedy. Složil sem letadlo, odstartoval a vytáhl to nahoru. Chvílu dobré, no cáry mlhy přes výhled naznačily, že sem něco zaspal. Bohužel su zvyklý víc čumět po letadle, než po zemi. Podívu se tedy kolem a ta mlha, co předtím seděla způsobně dole, se začala tlačit přes kopec.  Za chvílu nebylo vidět nic. Sice sem tomu řádně naložil a snažil se to dostat dolů, no mlha byla rychlejší. Občas sem sice slyšel něco svištět, ale později už ne. (pes-stávkokaz funěl jak najatý) Nevím tedy jak a kam dopadla, no vzheldem k tomu, že vyšší rychlosti měla tendenci vybírat přechodem do stoupání… může být leckde…. je to z tama všude z kopca. Pokud po větru, tak foukal sever. (den na to už byla mlha všude a pak tam napadl sníh). Su blbý a dobře mi tak.

Radim mne sice v týdnu vykopal z brlohu, že se půjdeme „nenápadně“ projít kolem Bludného , ale výsledkem byla opravdu jen ta procházka. (a konstatování, že cesta z Trojáku kolem Marušky je už bez řetězů nesjízdná)

No, ještě než sem dojel v pátek po incidentu dom, bylo mi jasné, že nějaký větší a odolnější větroň chcu. (EGE má smůlu, to je náhradník) A taky mi bylo jasné, že asi zase Proximu. Létala dobře… a mám na ni „náhodou“ aj obaly na křídla. :mrgreen:  Pokud bych ji nepořídil včas, bylo by tu riziko, že bych rozjímal nad jinými stroji a skončil u něčeho ještě většího. (a dražšího, pochopitelně) Navíc Proxima má v trupu spoustu místa a z boku se na trupu foťák ztratí.

IMG_7783Zavolal sem teda hned večer (ještě že už je tak brzo tma :-/ ) Reichardom, jestli ju náhodou nemají…  náhodou měli.  Takže hned v sobotu (mají dopoledne otevřeno) výlet do Brna. Prodejna pěkná, což o to. Naštěstí je dost daleko… jinak by to nemuselo dopadnut dobře. 😀 Panáčcci ochotní, vlídní, výřeční… Sirius aj Luňák si tam tiše viseli ze stropu… no… ne, nic, Proximu chcu. 🙂 … hm … a asi regl (foxy65)… a kužel… listy …. hm… serva taky, že? (4x HS82, 1xHS81, 1xHS65HB)… cvičně jakousi 3.3Ah 3S lipolku… no prostě kromě motoru, přijímače a prodlužek všechno. :-/ Asi tak Vánoce, Mikuláš a MDŽ na 3 roky dopředu či co to bylo. V prodejně sem se zrovna poptal na pár věcí, dozvěděl sem se co sem chtěl….. prodavač mi pak ještě drze tvrdil, že to de složit za vikend. Zbabělec jeden. 🙂

V nedělu sem se do toho pomalu pustil. Překližkový rámeček do kabiny na elektroniku sem složil za chvílu, stačilo mírně obrousit a drželo to samo, no trauma začalo při v kládáni do trupu. V manuálu se psalo: Vlepte tak, aby přepážka č.4 byla cca 10-15mm od konce kabinky. Hm. A před ním, nebo za ním… a horní nebo dolní konec 🙄 … a která to je ta přepážka č.4? 🙂 … pátral sem dál… bowden výškovky protáhněte přepážkou 4 a přilepte… aha… tak to bude ta zadniííííééék? Jenže ta mi vychází někde pod křídlo…. hm… soupiska dílů: přepážka 4 : 4ks. Hm… eh. No dobrá. Pamatoval sem si kde to bylo přibližně na té předchozí a tam sem to utopil. Buď to tam psat prostě neměli vůbec a nebo pro blbé ( tj. i pro mne). 😀

Další přeqapení byly křídla… hlavní spojka a ta 3mm pomocná prochází trupem pod jiným úhlem. No bezva. Nasazovat křídlo pude asi blbě. Původně ve mne decentně hnila myšlenka to v trupu převrtat a usadit „lépeji“, ale pak sem se usnesl, že na to e-eek a raději do křídel udělám oválné díry pro tu 3mm tyčku. (nic hrozného, jen asi 1mm v každém křídle)

IMG_0164xNo… a tak sem začal měřit, kde ty 3x4mm oválky nadělám a ať měřím jak chcu, něco mi nesedí… plácnu křídla xobě a ejhle…. 2mm rozdíl v hloubce křídla. No… fajn. Reichardi mi do telefonu zůčastněně pokývali hlavou, že to není pěkné (a prý normálně to nebývá…), ale prý to na funkci mít vliv stejně nebude. (nemám s čím porovnat… a rostlinář stejně není doma 🙂 ) Tak sem jim poradil, ať si aspoň nějak líp popíšou tu přepážku č.4 v manuálu a šel dál bastlit. Domluvit sem se pořádně nemohl ani se vzájemným náklonem křídel (pořád mi to trochu nepasovalo proti trupu… buď z vrchu nebo zespodu… ), ale nakonec sem to „nějak“ odrbal…. (podložit, pod každé křídlo jednu tyčku a „zhlédat“… naivně sem se usnesl, že aspoň něco by mohlo být stejně 😀 )… a byť je to hnusné, drží to. (a už to aj leťělo…)

Součástí stavebnice byla spousta bižuterie. Vidličky, mosazné závitové tyčky na táhla křidélek, bowden na směrovku, již ohlé táhlo směrovky (nahradil sem špicou, bo to bylo moc tenké a hrkalo to v pantu) , panty směrovky (umělohpotný věc, nahradil sem klasickým mpjetim pantem)… no a bonus očka na gumu mezi křídla… jenže očka sem nepochopil, jak bych použil, takže sem si z nich regulérním násilím udělal háčky. 😛 Rámečky na serva sem si zrovna dokoupil, součástí stavebnice byl jen ten do výškovky. V ceně byly i páky na všechny pohyblivé plochy. (vyhryzane z kuprextitu)

Motor prozatím posloužil doma-ležící Axi 2820/10 a listy prozatím 10×6″… s letošníma (již extra nafouklýma) baterkama si to na zemi bralo cca 40A. 😯 Asi pohledám mírně lehčí listy… nová baterka by tomu mohla „nepomoct“. Model už byl v rádiu „kupodivu“ napípaný včetně mixů, takže stačilo reverzovat směrovku, potáhnout středy a zahodit.

IMG_2013Dnes sem tedy na letišti (po 3. odpoledne) slavně provedl odhad, jak asi vypadá 6cm… bo doporučované těžiště sem si, blbec, zapomněl vyznačit 😕 …. ale stejně sem toho moc nenahleděl, bo nějaké přesné vyvažování poněkud bojkotoval JZ „vánek“ ( a finta vyzkoušená s easystarem – strčit celé letadlo do auta a zvážit tam… tu nějak nefunguje 😀 )…. Start sem zkusil raději hodně nahoru… kdyby něco, motor má výkonu dost … no…přehnaný strach. Letělo to dobře (2x)… přistálo to taky dobře (2x)… takže „asi“ mám zase rozumné letadlo…. (pár přemetů bylo, zhnňáclých výkrutů taky, klapky klapou….) … dobře mi tak.

Teď ještě foťák. Ixus 240HS sem sice sehnal, ale asi ještě není vhodně hacknutý ( Hrádkom prý fungue :-/ ) a osvědčený 220HS mi dnes trapně zdrhl pod rukama na aukru. 🙁

No… časem uvidíme. Zatím si budu pomalu zvykat. Je tam pár věcí, které nenápadně naznačují, že by to šlo udělat líp. Taky to asi bude chtít vymyslet nějakou přídavnou zátěž, bo něco těsně pod 2kg mi přijde aj málo… teda… na svah. 🙂 (trup 710g, l.kř. 393g, p.kř. 399g ; vše s vybavením, výšk. 42g, spojky křídla 116g, baterka (3.7Ah/3s) 310g … a 2 umělohmotné šroubky a 2 gumové oka….)

Zabralo to asi týden občasného večerního posedávání v dílně. Padlo na to jedno balení 5min epoxidu a trochu vteřiňáku.

Reichardovu stavebnicu (ikdyž to tak nevypadá, remcat umím líp než pochválit) považuji za zdařilou… za tu cenu je to velmi použitelný stroj. Manuál je v některých místech mírně kusý a jednoho nechá tápat. No jsou tam i obrázky, takže se dá něco „pochopit“ (ale občas nesedí s textem… např. po novu kabinka drží i na 2 magnetech (popsáno i nafoceno) ale jedna fotka ilustruje ještě zajištění háčkem). Sám jsem už Proximu měl (z bazaru, nestavil sem… jen pak trochu opravoval… ehm. ), takže sem dělal některé věci po paměti.  Až budu stavit další, třeba už budu vědět. 🙂 Nejspíš su rozmlsaný z Multiplexích návodů pro úplně blbé. A EGEho sem stavil asi 4x, takže toho už si dobře pamatuju. :mrgreen: Těžko to pak srovnávat. 🙂

  • IMG_7783
  • IMG_7782
  • IMG_7787
  • IMG_7786
  • IMG_0164x
  • IMG_7790
  • IMG_7791
  • IMG_7794
  • IMG_7796
  • IMG_2013
  • IMG_2014
  • IMG_2016
  • IMG_2027
  • IMG_2028
  • IMG_2038
  • IMG_2063
  • IMG_2078
  • IMG_2095
  • IMG_2141
This entry was posted in Dílna. Bookmark the permalink.